Lt / En
Mediacijos. Gintarė Valevičiūtė ir Laura Zala, Mindaugas Janušaitis
2012.VI.27
Birželio 27 d., trečiadienį, 18 val. ŠMC skaitykloje


Lauros Zalos audiovizualinės instaliacijos „Bangos“ ir Gintarės Valevičiūtės gyvosios animacijos „Visuotinė enciklopedija: pupa kaip knyga“ pristatymas


Garsas (fizikoje – banga) vizualizuojamas kaip Baltijos jūra. Jos pavadinimą vieni kildina iš lietuviško žodžio baltas, kiti sieja su germanišku žodžiu belt (juosta), todėl instaliacijai pasirinkta balto šilko juosta. Juostos apačioje pritvirtintos ritės, kurios yra viena iš garsiakalbio sudedamųjų dalių, o iš apačios į rites įleista po magnetą. Rite tekanti kintanti elektros srovė susidaro įjungus jūros ošimo įrašą. Ritė tai išeina iš magnetinio lauko, tai vėl į jį sugrįžta, taip „išjudindama“ jūrą.


Lentynose vietoje knygų augančios pupos kviečia skaityti visuotinę enciklopediją – gyvą knygą, skaitymą suprantant kaip klausymą, regėjimą, stebėjimą, o pupą – kaip metaforą. Į kūrinio procesą kviečiami įsitraukti žiūrovai – jiems skirti šalia augančių pupų padėti pupų sėklų pakeliai su raktiniais žodžiais, kurie padeda skaityti meno kūrinį.
Pupos skaitymas – tai vienos knygos skaitymas, kelionė, visuotinė enciklopedija ir vadovas, kviečiantis apmąstyti asmeninį biologinį laiką, visatos cikliškumą, visuotiną, standartizuotą laiką ir iš to kylančią problemą – subjekto vidinio ir išorinio, socialiai sukonstruoto laiko nesutapimą.


Iliustracija: Gintarė Valevičiūtė. Visuotinė enciklopedija: pupa kaip knyga

Kalendorius
Haruno Farockio filmų retrospektyva | Nepatogus kinas
Susitikimas su meno leidyklos „Primary Information“ įkūrėju Jamesu Hoffu
Leidykla „Circle Books“: prieinamumo politika, archyvų naudojimas ir partnerystė leidyboje
„Žinios iš kažkur kitur“. Kultūros vaidmuo 9-ojo dešimtmečio pabaigos Europos demokratinėse permainose
Vilniaus galerijų savaitgalis Šiuolaikinio meno centre
Triguba sąmonė: Ciarán Wood video darbų peržiūra
Archyvas