Lt / En
Stuarto Heaney sudaryta dviejų dalių kino programa „e:THE:REAL ZONE :: kinas kibernetinėje erdvėje“
2015.04.24
Balandžio 24 d, penktadienį, 19 val. ŠMC kino salėje

Ši kino programa yra parodos t:i:k:r:o:v:ė: dalis.

Nepriklausomo britų kino kuratoriaus ir kritiko Stuarto Heaney sudaryta dviejų dalių kino programa – tai labirintiška, teleskopinė kelionė tuneliais, jungiančiais psichodelinės kultūros ištakas su naujais Didžiosios Britanijos ir JAV menininkų kūriniais, kurie griauna šiuolaikinių komunikacijos technologijų pažadus ir ardo jų paspęstus spąstus.

Pirma dalis. Pralaužiant vartus

Mūsų laikas – tai lyg kreivo veidrodžio atspindėta vizionierių ir multimedijų pionierių kažkada įsivaizduota ateitis. Būtent jų haliucinacinių eksperimentų, kurie pristatomi pirmoje šios kino programos dalyje, dėka ilgainiui atsivėrė stroboskopiniai elektroninių medijų, kibernetikos ir skaitmeninio meno peizažai. Šeštajame ir septintajame XX a. dešimtmečiuose bohemiški laisvamaniai, tokie kaip Harry Smith, Jordan Belson ir Storm de Hirsch, Kalifornijoje ir kitur leidosi į gentinėse kultūrose praktikuotas „kitų“ pasaulių patirtis. Vartodami ritualines haliucinogenines medžiagas, tokias kaip hašišas ar meskalinas, ir praktikuodami jogą bei meditaciją, šie menininkai „įkėlė koją“ į bedugnę „Triušio olą“, kurios patirtis siekė perteikti abstrakčiame mene. Tačiau tradicinės meno formos jų netenkino, tad jie ėmė naudoti kino, o vėliau ir videomeno priemones bei ankstyvąją kompiuterinę animaciją, kuriomis galėjo pamėginti bent iš tolo perteikti savo atrastą nesibaigiantį, transformuojantį šokį.

Jordan Belson. ALLURES, 1961, 8 min.
Harry Smith. NO.11: MIRROR ANIMATIONS, 1960-79, 11 min.
Storm de Hirsch. PEYOTE QUEEN, 1965, 9 min.
John Gruenberger. INFLORESCENCE, 1971, 7 min.
John Stehura. CIBERNETIK 5.3, 1960-65, 8 min.

Antra dalis. Kibernetinėje erdvėje

Šiandien kai kas norėtų patogiai manyti, kad psichodelika yra seniai sunykusi kultūra, tačiau išties jos užkratas paplitęs visuose šiuolaikinės patirties lygmenyse – nesvarbu, ar kalbėtume apie nuotaikas reguliuojančius medikamentus, ar vaizdais persotintą kasdienę aplinką. Antroje kino programos dalyje pristatomi menininkai į tai atsako pasitelkdami rizominių psichodelikos tinklų tropus – aproprijuodami ir ardydami kino ir videomeno konvensijas, kurios savo ruožtu turi įtakos tam, kaip suvokiame aplinką; mesdami iššūkį dominuojančiai 16:9 ekrano proporcijai, tapusiai mūsų žvilgsnio į pasaulį standartu. Kviečiame į okeaniškas, transformujančias menininkų Stomo Sogo, Simono Payne’o ir Iano Helliwello erdves ir į Sally Golding „išplėstojo kino“ performansą, Lietuvoje rodomą pirmą kartą.

Jodie Mack. UNDERTONE OVERTURE, 2013, 10 min.
Stom Sogo. GUIDED BY VOICES, 2000, 10 min.
Ian Helliwell. MOLECULAR FEEDBACK, 2014, 3 min.
Simon Payne. IRIS OUT, 2008, 10 min.
Spatial. PRIMITIVES (PHASOR COUNT), 2015, 5 min.

Sally Golding kino performansas THE LIGHT AT THE END OF THE TUNNEL, 2014


Bendra programos trukmė su pristatymu ir pertrauka – apie 150 min.

Kino programa bus pristatyta anglų kalba. Programos filmai – be teksto.

Atkreipiame dėmesį, kad programoje yra intensyvių vaizdo blyksnių, todėl žiūrovams, kurie dėl epilepsijos gali būti jautrūs staigiems šviesos impulsams, rekomenduojama imtis atsargumo priemonių.

Bilietų kainos: 3,48 Eur / 2,32 Eur
Bilietų kiekis ribotas, išankstinė rezervacija el.paštu: egle@cac.lt

Iliustracija: Simon Payne Iris Out, 2008. Nuosavybė Simon Payne ir LUX, Londonas.
Kalendorius
Leo Goldsmith. Podirvinis posūkis: pogrindinė vaizduotė šiuolaikiniame mene
Beatričės Mockevičiūtės parodos „Asukas“ atidarymas ir knygos pristatymas
Julie Peeters. Žurnalo BILL 2-ojo numerio pristatymas
Knygos pristatymas. Tyler Coburn „Richard Roe“
Sophia Holst. Pasekminės Vilniaus erdvės
Paskelbti parodos „JCDecaux premija 2019“ dalyviai
Archyvas