Lt / En
XII BALTIJOS TRIENALĖ: Perrine Bailleux paskaita-koncertas „Nepaisant visko"
2015.09.04
Rugsėjo 4 d., penktadienį, apie 19:00 val.
(dalis XII Baltijos trienalės atidarymo programos)

„Nepaisant visko“ – tai paskaita dainų forma. Joje analizuojama impresionistinė Kazimiro Malevičiaus drobė „Seserys“, datuota 1910 m., bet iš tiesų sukurta trečiojo dešimtmečio pabaigoje. Nepasitenkinusi tuo, kaip Malevičiaus sprendimą daugelį vėlyvųjų savo kūrinių datuoti ankstesne data traktuoja meno istorikai, Perrine Bailleux neria į konceptualias kūrinio gelmes.

„Nepaisant visko“ – tai veikiau teorinio meno kūrinys nei meno teorijos paskaita. Čia muzika ir vaizdais kviečiama įvertinti Malevičiaus vėlyvąją suprematistinę kūrybą Laiko tema.

„Mes svajojame apie kažką kita. Tai kažkas, ko negalime gerai prisiminti, negalime tiksliai suformuluoti žodžiais, kuriuos galima būtų perskaityti ir suprasti. Tačiau klausiame vienas kito: ar sapnai skirti kitiems žmonėms suprasti? Daliniai prisiminimai, vedantys prie netikusių klausimų... Kaip visuomet kelionės pradžioje, kai vienas, šiuo atveju du, susėda rašyti apie Malevičiaus paveikslus, pradžia yra ta vieta, kur aiškumas atrodo pasiekiamas ranka. Tačiau nėra aišku, kur ta pradžia nuves, kaip bus toliau, arba net tai, ar to pradinio aiškumo iš tikrųjų būta. Aiškumo tenbūvis... kažkas panašaus į šį sapną, kuriame regimi laukai, didžiuliai laukai, ir dangus, daugiau dangaus, nei gali įsivaizduoti. Nesamos vietos ir matomos idėjos, sklendžiančios virš laukų, liekančios po dangumi, pasiekiamos tiriančiam, šuoliuojančiam ir gaudančiam žvilgsniui bei protui, norinčiam pažinti tik tai, ką pažinti leis paveikslai.
Jei būtų kokia glausta ir kartu pakankamai mįslinga istorija apie Kazimiro Malevičiaus tapybos darbų kompleksiškumą, kuri perteiktų juose slypinčius apmąstymų lobius, tuomet _ jei tikite tokiomis istorijomis _ tuomet iš tiesų ji ir būtų papasakota. Bet šiuo metu autoriai tokios istorijos nežino. Todėl tenka rinktis ilgesnį kelią _ sudėtingą, painų ir kartais vedantį į dar nepažintą teritoriją.“

Ištrauka iš Rainerio Crone’o ir Davido Mooso knygos „Kazimir Malevich: The Climax of Disclosure“ („Kazimiras Malevičius: atskleisties kulminacija“), 1991

Perrine Bailleux – prancūzų menininkė, kurios praktika apima įvairias kūrybos sferas – muziką, dainų kūrimą, performansą, be to, ji skaito paskaitas, dėsto ir rašo. 2007 m. pradėtas jos „sudėtingos pop muzikos projektas“ „Perrine en morceaux“ pristatomas įvairiose šalyse, iki šiol jau yra pasirodė du albumai. Šiuo metu muzikinė jos kūryba krypsta link to, ką ji vadina „teoriniu menu“ – tai meno praktika, kurią sudaro teorijų kūrimas. XII Baltijos trienalės programoje, be šios paskaitos-koncerto, ji dalyvaus ir kaip vokalo ir kvėpavimo pratimų-dirbtuvių „Tavo balsui tavęs nereikia“ vadovė. Pirmasis užsiėmimas vyks šeštadienį, rugsėjo 4 d. 16:00 val.

Perrine Bailleux gyvena ir kuria Performanso meno forume (PAF, St-Erme, Prancūzija).
http://perrinebailleux.tumblr.com/
www.perrinenmorceaux.com

Kalendorius
Leidykla „Circle Books“: prieinamumo politika, archyvų naudojimas ir partnerystė leidyboje
„Žinios iš kažkur kitur“. Kultūros vaidmuo 9-ojo dešimtmečio pabaigos Europos demokratinėse permainose
Vilniaus galerijų savaitgalis Šiuolaikinio meno centre
Triguba sąmonė: Ciarán Wood video darbų peržiūra
AIKO herbariumas: augalų rašymas įvietintose ekologijose
Susitikimas su menininke Beatriče Mockevičiūte
Archyvas