Lt / En
XII BALTIJOS TRIENALĖ: „Brud“ videoperformansas „Umstuelpung“
2015.09.05 20:00
Rugsėjo 5 d., šeštadienį, 20 val. ŠMC Kino salėje

Šeštadienį, rugsėjo 5 d., ŠMC kino salėje Varšuvoje įsikūrusio kolektyvo „Brud“ vardu menininkai Bea McMahon ir Claude Heiland-Allen demonstruos programuotojo Terry’io Daviso opus magnum – operacinę sistemą „Temple“ („Šventykla“).

Pastaruosius dvylika metų atsiskyrėliškai kūręs šią sistemą Davis teigia galįs „kalbėtis su Dievu“ ir teigia išgirdęs „Jo paliepimą parašyti programinį kodą“. Rezultatas stebina ir džiugina žodžių žaismu ir Biblijos nuorodomis. Programa, parašyta „HolyC“ programavimo kalba, paleidžiama specialia seka, vadinama „Adam“ („Adomas“). Grynai tekstinis interfeisas pagrįstas keiksmais ir užkeikimais (curses), o tai – užuomina į kursorių (cursor) ir lotynų kalbos žodį „cursor“, reiškiantį „bėgikas“ ar „pasiuntinys“. „Temple OS“ vartotojai gali naudotis tokiomis programomis kaip „Po Egipto“, kuri leidžia „susisiekti su Dievu“ per orakulą. Skrydžių simuliacijos, šaudynės, lenktynių trasos, išgyvenimo nuotykiai... „Temple“ apipavidalinta akį rėžiančiančia aštrių kontrastų, mažos skiriamosios gebos estetika, kuriama vos šešiolika spalvų.

Renginys nemokamas. Pristatymas vyks anglų kalba.

Umstuelpung yra vienas iš Kriptovaliutų pasakos performansų – „Brud“ kūrinio, pristatomo XII Baltijos trienalėje. Kūrinys imituoja pasakos struktūrą, kurią savo veikale „Pasakos morfologoja“ 1928 m. aprašė Vladimiras Proppas: septynetas veikėjų (Blogietis, Padėjėjas, Princesė arba Prizas, Aukotojas, Herojus ir Herojus apsimetėlis) atlieka trisdešimt vieną iš anksto numatytą funkciją – nuo niekšybės, apgaulės ir geismo iki magijos, romantinio pasimatymo ir kančių. Paskiri šios dinamiškos visumos elementais kleisis prieš parodą, jos metu ir jai pasibaigus.

Kažkur, kažkuriuo metu Juan-Pablo Villegas Delgado ir Ada Pola rengia Chimposium [Šimpoziumą], „girtą vakarėlį nuogoms beždžionėms“, apimantį tris kontinentus ir keturis tūkstantmečius. Kristina Skaldina veikia kaip mediumas trims naujoms jogos pozoms. Evil Krow įkūnija Must Kalendar, klajojantį dainių, Pamišusį vienuolį, nuolatinę Pietų Azijos folkloro figūrą. O Bridget Currie, Andrea Palasti ir Edyta Jarząb barsto Tamsųjį Tinklą skausmo, šventės ir atminties sakmėmis. „Veikėjai“ užima atskirus laiko vienetus, kurie atitinka kalendoriaus ženklus. Pasirodo laikrodis. Trys šviesos bangos: ultravioletinė, dienos šviesos ir infraraudonųjų spindulių. Sutrumpinta šachmatų lenta kosmopolitiniam žaidimui.

„Brud“ (lenkiškai „purvas“) save apibūdina kaip „parazitą, protų spečių, bombą savižudę arba „žodį iš keturių raidžių“. Jų įvardžiai daugiskaitiniai, o jų lytys takios. Tai kultūra, puoselėjama buvusioje skerdykloje Varšuvos centre ir „tamsiajame internete“. Tuo tarpu „Kurz“ (lenkiškai „dulkė“) yra „Brud“ sukurta kriptovaliuta. „Kurz“ kriptografija yra analoginė, lėta ir įmantri. „Atlikto darbo įrodymas” joje keičiamas „sukurto kūrinio įrodymu“, o „viešoji buhalterijos knyga” – kitomis knygomis.
Kalendorius
Leo Goldsmith. Podirvinis posūkis: pogrindinė vaizduotė šiuolaikiniame mene
Beatričės Mockevičiūtės parodos „Asukas“ atidarymas ir knygos pristatymas
Julie Peeters. Žurnalo BILL 2-ojo numerio pristatymas
Knygos pristatymas. Tyler Coburn „Richard Roe“
Sophia Holst. Pasekminės Vilniaus erdvės
Paskelbti parodos „JCDecaux premija 2019“ dalyviai
Archyvas